ManisGlobal Sdn Bhd

HUBUNGI KAMI : +6017-3780687

Associate blog:
http://www.powerfacebook.blog.com/
http://rajanusantara.blog.com

Wednesday, December 15, 2010

Professor Sweet : Satu Evolusi dalam Teknologi Pemanis Nano

www.professorsweet.com

 
Pati asli manisan tebu adalah sejenis sirap yang berbentuk cecair yang rasanya manis sama seperti gula tebu biasa kerana pati asli manisan tebu ini adalah diperbuat daripada pati tebu asli yang telah di formula kan menjadi manisan pengganti gula. Istimewanya sirap ini ianya mempunyai kadar kalori dan karbohidrat yang hampir sifar berdasarkan dari hasil keputusan penyelidikan makmal dan ianya bebas dari unsur lemak,ini sangat sesuai bagi pesakit yang menghidap penyakit kencing manis dan darah tinggi.
Kelebihan pati asli manisan tebu ini, Pengguna,tidak perlu berpantang untuk menghadkan pengambilan sirap ini kerana rasanya yang manis tidak memudaratkan kesihatan malah lebih memberi tenaga kepada pesakit.
Bagi pengguna yang tidak menghidap penyakit kencing manis dan darah tinggi, ini adalah baik kerana sirap ini tidak akan memberi kesan yang buruk berbanding penggunaan gula biasa.Dengan ini juga pengguna dapat menjaga kesihatan bagi menggantikan penggunaan gula dengan sirap ini.
Penggunaannya sangat praktik kerana pengguna tidak perlu melarutkannya dengan air panas ataupun masak seperti gula biasa. Pengguna hanya perlu campurkan didalam minuman dan terus disediakan.ianya juga boleh digunakan untuk masakan.
Perbezaan sirap ini dengan gula ialah sirap ini lebih manis dan lazat berbanding gula biasa kerana kebiasaan bagi satu cawan teh menggunakan 2 sudu gula tetapi sirap ini hanya perlu 1 sudu sahaja tetapi manisnya tetap.

No comments:

Post a Comment